Enes Quien,doc. dr. sc.


Doista, što danas fotografija može ponuditi? Svjedočimo stalnim promjenama prouzročenima razvojem tehnologije komunikacija, koji je izazvao prekid u odnosu prema konkretnom prostoru, vremenu i kretanju koje se unutar njih odvija. Doba poopćenog udesa (Paul Virilio) koje karakterizira odmak od tradicionalnog sagledavanja prostora u kojem vrijede zakoni poput perspektive, na primjer, određuje drugačije vrijeme – ono ‘’koje se zaustavlja’’, koje se ‘’eksponira’’, ‘’izlazi na površinu’’.3

Fotografija je medij koji je u najvećoj mjeri (uz pokretne slike) pridonio prividnom osjećaju cjelovitosti svijeta. Uz pomoć nje sve nam je postalo dostupno, a zahvaljujući brzini oslobađanja pred nas je počelo stizati neizmjerno mnoštvo slika – jednokratnih, potrošivih prizora čiju posebnost više nismo u mogućnosti razlučiti, ali i onih drugih, drugačijih, umjetnički relevantnih, dakle onih čija je trajnost vječna, jer u sebi nose auru umjetničkosti kao pravu umjetničku vrijednost (l’artificitá dell’arte, Giulio CarloArgan).
Upravo to. Rekoh već, fotografije sam birao po razini ‘’umjetničkosti’’ koju u sebi nose, a nagrade prema skali kvalitativne ‘’umjetničkosti’’.
U tom kontekstu fotografija “Meditacija” nametnula se svojom jednostavnošću i efektnošću kao najpogodnija za Grand Prix. Izabrana je u oštroj konkurenciji još nekoliko njih, ali odlučio sam se za ‘’Meditaciju’’ jer je savršeno ambijentalizirana, malo ukošen prostor, čovjek koji poput crne sjene sjedi na vrhu stuba. Plohe svjetla savršeno su ugođene i harmonizirane s plohama tame. Atmosferi sve pomalo daje filozofijsko – egzistencijalistički štih. I blagi dah mističnosti. Fotografija ‘’Meditacija’’ najbliže je svemu onome što u fotografiji (baš kao i u slikarstvu) poštujem vidjeti: visoku razinu umjetničkosti, koncepcijski jaku ideju i znanje te besprijekornu kompoziciju. Sve nagrađene pojedinačne fotografije i kolekcije fotografija posjeduju više elemenata dobre crnobijele fotografije: sadržaj, ideju, koncept, dobro odmjerenu kompoziciju, raspon tonova, odgovarajuće kontraste itd., a redoslijed od prve do treće nagrade za kolekciju i pojedinačno te pohvale također za kolekcije i pojedinačno pa nadalje formirao sam na osnovu mojih dojmova i pomne analize i vaganja koliko snažne poruke šalju promatraču na temelju nabrojanih i gore u tekstu argumentiranih parametara.

Iz predgovora kataloga izložbe 9. salon crno bijele fotografije 100+1 i dodjele Grand Prix ‘Fernando Soprano’

.”

— Anna Wong, Volunteer

Scroll Up